ماجراهای نی نی دار شدن من

بدون عنوان

1393/7/30 23:57
نویسنده : مامانی
3,293 بازدید
اشتراک گذاری

دوباره ازمایش های ایمونولوژی (cd ها), فاکتورهای انعقادی, لوپوس و ... رو در ازمایشگاه نور واقع در بلوار کشاورز تکرار کردم

952 هزار تومن هزینه اش شد, یازده تا سرنگ ازم خون کشیدن همونجا روی صندلی داشتم از حال می رفتم. بعد از ده روز پر استرس جواب ازمایش هام حاضر شد و دوباره همون anti tpo لعنتی ام بالا بود فقط

البته از فاکتورهای انعقادی ام دو تا ژن ام مثبت بود که دکتر خون شناس گفت این ژن ها بعد از شصت سالگی فعال می شن و جای نگرانی نیست اما همچنان هپارین جز داروهای مصرفی ات در دوران بارداری خواهد بود.

در مورد راه مقابله با اثرات منفی ANTI TPO بر روی جنین دکتر ایمونولوژیست پیشنهاد داد از سرم IVIG در دوران بارداری ام استفاده کنم

این سرم, در بیماران مبتلا به ام اس استفاده میشه و کارش سرکوب سیستم ایمنی هست و چون انتی تی پی یک فاکتور اتوایمنی محسوب میشه اثرات منفی این آنتی بادی رو خنثی می کنه, این سرم هر 28 روز یکبار استفاده میشه و اما بشنوید از هزینه اش

به ازای هر 5 گرم 575 هزار تومن و برای من که 30 گرم تجویز شده هزینه اش یه چیزی حدود سه میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تومن می شد به ازای هر 28 روز یکبار

یه چیزی حدود 400 تومن هم هپارینم هیچی دیگه برجی چهار میلیون برای بارداری ام باید خرج کنم!!!!!

دکتر زنان ام با این سرم به بهانه گران بودن مخالف بود و می گفت باید از سرمی بنام اینترالیپید استفاده کنم (البته در بارداری دوم ام وقتی افتادم به خونریزی خانم یادش افتاد بهم بده که دیگه دیر بود) که هزینه اش فقط 15 هزار تومن هست

من خیلی دنبال جواب اینکه کدوم بهتره گشتم اما زنان می گفت من در اکثر موارد جواب گرفتم در موارد سقط جنین اما ایمونولوژیست قبول نداشت 

در سایت های خارجی سرچ کردم (حالا خدا رو شکر زبان من خوبه) نوشته بود در موارد سقط جنین که ناشی از اختلال در CD ها هست این سرم بسیار موثر هست (که شامل 78 درصد سقط ها میشه) اما در موارد مربوط به انتی بادی ها همچنان IVIG تجویز میشه که من سی دی هام سالم بود بنابراین این سرم به درد من نمی خورد

این مقاله رو پرینت کردم و برای دکتر زنان بردم که اینقدر استفتاء نفرمایند.

نمیدوم چرا دکترهای زنان اینقدر در مورد سایر تخصص ها اظهار نظر می کنن و به دکتر مربوطه اش ارجاع نمی دن مثلا در مورد غدد در مورد هماتولوژی و ایمونولوژی و ... خلاصه در مورد همه اینها صاحب نظرن

توصیه من به همه اینه که هر موردی که مشکل داشتن مثلا اگه مشکل تیروئید یا دیابت بارداری داشتن به دکتر غدد مراجعه کنن و همچنین سایر مشکلات به دکتر زنان اعتماد نکنن

خدا رو شکر این تجویز ها رو فرستادیم کمیته پزشکی اداره و اونها تقبل کردن قسمت زیادی از هزینه ها مون رو جبران کنن!

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)